Dolina niesamowitości im niegroźna?
22 sierpnia 2008, 14:23Gdy oglądamy coraz bardziej przypominające człowieka roboty i coraz doskonalsze animacje komputerowe i tak wiemy, że nie są to prawdziwe byty. Nawet w wypadku najlepszych z nich czujemy, że coś jest nie w porządku.
Hirai o cenie gier na PlayStation 3
1 lipca 2006, 21:06Kaz Hirai, prezes Sony Computer Entertainment America (SCEA), w wywiadzie dla jednego z wydawnictw, nie mógł obiecać, że gry na PlayStation 3 będą kosztowały 59,99 USD. Ta cena może się jedynie zwiększyć.
Kolejne PlayStation już za 18 miesięcy?
4 maja 2007, 08:06Z nieoficjalnych informacji wynika, że kolejna wersja PlayStation może trafić na rynek już w ciągu najbliższych 18 miesięcy. Nowa PlayStation ma jednak przynieść ze sobą niewiele nowości.
Co z HD DVD dla Xboksa 360?
19 lutego 2008, 14:04Toshiba oficjalnie poinformowała o porzuceniu formatu HD DVD. Japońska firma była tylko jednym z gigantów wspierających ten format. Popierał go również Microsoft, którego klienci dokupili wiele odtwarzaczy HD DVD do konsoli Xbox 360.
Zapracowane nie grają
27 lipca 2009, 11:08Naukowcy z Uniwersytetu Stanowego Michigan twierdzą, że kobiety mniej grają na komputerze niż mężczyźni, ponieważ nie dysponują podobną ilością wolnego czasu (Sex Roles).
Powstał oficjalny standard Otwartego Sprzętu
14 lipca 2010, 15:55Open Source Software to pojęcie znane już niemal każdemu, niemal każdy też korzysta z jego dobrodziejstw. Jednak idea Open Source Hardware wciąż jest mało znana, a przecież jej potencjał będzie zapewne równie silny, zwłaszcza wsparty powszechnym standardem.
Czego potrzebują fotorealistyczne gry 3D?
13 lutego 2012, 11:41Tim Sweeney, założyciel firmy Epic Games stwierdził podczas zakończonej właśnie konferencji DICE Summit, jeszcze za naszego życia doczekamy fotorealistycznych gier 3D renderowanych w czasie rzeczywistym. Sweeney zauważył, że każde kolejne udoskonalenie techniczne pojawiające się w grach od Ponga po Crisis wiedzie nas ku takim właśnie grom.
Elektroniczne odciski palców
29 kwietnia 2014, 12:46Profesor Romit Roy Choudhury i studenci Sanorita Dey oraz Nirupam Roy z University of Illinois wykazali, że podzespoły znajdujące się w smartfonach są na tyle unikatowe, iż pozwalają na jednoznaczne zidentyfikowanie urządzenia i jego śledzenie. Są podobne do odcisków palców, ale jednocześnie dają ewentualnemu śledzącemu znacznie większą wiedzę, gdyż pozwalają określić, gdzie użytkownik urządzenia przebywał w danej chwili oraz – często – co robił.
Uniwersytet Oksfordzki na platformie edX
17 listopada 2016, 13:21Od kilku lat wiele prestiżowych uniwersytetów udostępnia bezpłatne wykłady za pomocą takich platform jak edX, Coursera czy FutureLearn. Można tam skorzystać z kursów prowadzonych m.in. przez MIT, Uniwersytet Harvarda czy Uniwersytet w Cambridge. Dotychczas jednak brakowało oferty jednej z najważniejszych instytucji akademickich na świecie - Uniwersytetu Oksfordzkiego
Konsumują biliony gigabajtów informacji
10 grudnia 2009, 12:08Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego przygotowali raport o konsumpcji informacji przez Amerykanów w 2008 roku. Wynika z niego, że mieszkańcy USA w ciągu 12 miesięcy "użyli" 3,6 zettabajtów (1021, bilion gigabajtów) informacji i niemal 11 biliardów wyrazów.
« poprzednia strona następna strona » … 72 73 74 75 76 77 78 79 80